Proč tolik povyku kolem řízení změn?
Neustále přece něco měníme…
Přirozenou lidskou tendencí je snaha o udržení status quo. Změna nabourává jistoty, staré pořádky, zvyky, přesvědčení i zkušenosti. Když už si konečně oddechneme, že mám změnu za sebou, přichází nová změna. Bere nám to energii. Změna se stává naším nepřítelem. Bráníme se jí zuby nehty a z principu jí odmítáme.
Chováme se tak, i když jsme si změnu sami vymysleli nebo byla dána za úkol přímo nám a my úkol přijali. Proč se to děje?
Máme strach.
- Bojíme se, že nebudeme pochopeni, a proto radši nevysvětlujeme. A co na to okolí? Nerozumějí nám. Jsme pro ně záhadní, zmatení, nekonkrétní.
- Bojíme se, že je změna moc komplikovaná, a proto radši nepronikneme do detailu. A co na to okolí? Vnímá nás jako nekompetentní odborníky a slabé vůdce.
- Bojíme se, že nedokážeme nadchnout ostatní pro změnu, a proto radši neprojevujeme nadšení. A co na to okolí? Nevnímají naléhavost změny, změnu považují za byrokratickou zátěž.
- Bojíme se, že nestihneme splnit plány včas, a proto radši plány nevytváříme a nerevidujeme. A co na to okolí? Působíme chaoticky, náš kredit prudce klesá.
- Bojíme se, že si lidé na změnu nezvyknou, proto se radši chováme po staru.. A co na to okolí? Svým osobním příkladem popíráme smysl změny.
- Bojíme se, že nový přístup nebude fungovat, proto radši i nadále, pro jistotu, používáme staré nástroje. A co na to okolí? Svým osobním příkladem přímo znemožňujeme šanci na změnu, působíme jako sabotéři.
- Bojíme se udělat špatné rozhodnutí, proto radši o ničem nerozhodujeme. A co na to okolí? Intenzivně vnímá pocit nejistoty a zmatku, ztrácí motivaci.
Pro koho je kurz určen?
- Kurz je vhodný zejména pro top management.
Na kurzu Vás naučíme jak:
- Rozpoznat svou roli v rámci změny a reprezentovat jí s nadšením
- Zaměřit svou pozornost na podstatné okolnosti změny a nevěnovat čas zbytečnostem
- Jít příkladem při řízení změny
- Nadchnout lidi kolem sebe pro změnu
- Prezentovat změnu zákazníkovi, aby jí vnímal jako maximální užitek
- Předcházet resistenci vůči změně
- Procesně řídit změnu a zajistit adekvátní kontrolu plnění cílů
Metodika kurzu
- V procesní části řízení změny vycházíme ze základních principů Kaizen, Six Sigma a Lean managementu.
- Komunikační otázky probíráme do hloubky na základě důkladného rozboru zvolených komunikačních strategií. Využíváme poznatků systemického a narativního přístupu, který se zaměřuje na komunikaci v systémech (firma, tým..) a na příběhovost prezentace (aby celkové sdělení vytvářelo pozitivní, motivující příběh).
- Zpracování konkrétního projektu vybraného účastníkem - příprava procesu změny, klíčových milníků a ukazatelů výkonu, příprava komunikační strategie, prezentace změny
- Zpětná vazba na zpracované dílčí části projektu
- Společná diskuse
V čem konkrétně Vám kurz pomůže?
- Převést strategické plány do konkrétních aktivit a závazků
- Změnit svůj vlastní přístup ke změně – ŽÍT A BÝT ZMĚNOU
- Oddělit podstatné od nepodstatného – zaměřit se na správný CÍL !
- Zaměřit se na budoucnost, neulpívat v minulosti
- Zvolit strategické první kroky
- Zbavit sebe i ostatní strachu ze změny a změnu si hlavně UŽÍT !