Asertivita ve vedení lidí

Téma kurzu:

Místo konání:

Termín:

Počet míst:

Náročnost:

Cena:

Komunikace a vztahy

Praha Hub

nemá termín

10

Advanced

5 900 Kč
7 139 Kč s DPH

Pro tento kurz nyní nemáme vypsané žádné termíny. Pro více informací, kdy a kde se kurz bude konat, nás prosím kontaktujte.

O kurzu

Cílem tohoto programu je seznámit účastníky kurzu s možnostmi uplatnění asertivity. Osvojenou metodu lze následně aplikovat ve vedení lidí, a ve vztahu k nejrůznějším cílovým skupinám osob, se kterými jsme v kontaktu. V rámci praktického tréninku se zaměříme na ty situace, které reálně zažíváte.

Vysvětlíme si, jak zvýšit úspěšnost při argumentaci, prosazování svých názorů a řešení konfliktních situací. Jak kombinovat asertivitu s dalšími přístupy, jako jsou vyjednávání, řešení námitek apod.


Pro koho je kurz určen?

Kurz je určen pro zaměstnance, kteří cítí, že je styl jejich komunikace přivádí často do nekomfortních situací nebo pro ty, kteří potřebují lépe zvládat své emoce v zátěžových situacích.


Obsah kurzu

1. Asertivní práva a asertivní chování

  • Vysvětlíme si pojem asertivita a emoční inteligence – její role v asertivním chování
  • Ukážeme si na praktickém cvičení pasivní, agresivní, manipulativní chování, řekneme si, jak se zachovat, jak komunikovat, jak se bránit

2. Emoce a pocity jednotlivce

  • Vysvětlíme si vliv emocí na naše chování a chování ostatních lidí a zároveň princip vzniku konfliktů a způsoby jejich řešení
  • Probereme možnosti modifikace vlastního chování
  • Praktický nácvik modifikace vlastních emocí na modelových situacích

3. Uplatnění konkrétních asertivních technik v praxi

  • Naučíme se asertivně podávat a přijímat kritiku
  • Umění říci „NE“, schopnost odmítnout – nacvičíme si, jak asertivně odmítnout, aniž bychom cítili vinu nebo někoho urazili
  • Ukážeme si, jak chválit a vyjadřovat uznání
  • Praktický nácvik asertivních technik na modelových situacích

4. Jak zvládat zátěžové situace prostřednictvím asertivity

  • Typy lidí a jejich přirozený projev v konfliktní situaci – jak jim porozumět – jak porozumět sobě, jaký já jsem typ.
  • Mapa možných reakcí – předvídání konfliktní situace a schopnost zvolit odpovídající reakci
  • Co dělat, když druhá strana nechce vyjednávat
  • Zaměříme se na analýzu nejčastějších zátěžových situací, vysvětlíme psychologickou podstatu vzniku těchto situací, provedeme jejich rozbor.

Metodika kurzu

Teorie, diskuse a modelové situace v komunikaci

Lektor

není určen

Pokud máte dotazy, tak nám je můžete zaslat pomocí kontaktního formuláře.

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů